Vi holder af meny

Opgaver:
SoMe
Foto
Video
Grafik
Print
Tekst

Stats:
Butikker: +70
SoMe opslag: +100.000
Videoer: +10.000
Kundebesøg: +1.500

Siden 2016 har MediaK samarbejdet med MENY om nationale og lokale marketingaktiviteter. I samarbejde med MENY fra centralt hold, har vi produceret nationale kampagner og koncepter, og samtidig haft ansvaret for at promovere 70 butikker i lokalområdet.

Med fokus på digital markedsføring har vi markedsført MENY på de sociale medier. Vi har solgt østers på Facebook, talt om økologi og bæredygtighed på Instagram, udgivet food content på TikTok og sat fokus på detail på LinkedIn.

Med andre ord: Vi har talt om dedikerede fagfolk på sociale medier.

Content der sælger

Vores arbejde tæller alt fra foto- og videoproduktion til tekstarbejde og grafik. Vi har stået for markedsføringen, når nye flagstore butikker skulle åbne og været med, når nye koncepter skulle lanceres og promoveres online som offline.

Ved siden af de digitale projekter har MediaK leveret in-store og outdoor marketing, print, employer branding, undervisning, HR, rådgivning og annoncering.

National tilstedeværelse på lokalt plan

MediaK er beliggende på Frederiksberg, men dækker hele landet. Vi har hjulpet etablerede MENY-butikker, der har været en del af lokalsamfundet i flere generationer og været med til at promovere helt nye butikker. Her har vi udviklet butikkens visuelle identitet i samarbejde med købmanden og gjort en stor indsats for at sprede det gode budskab om byens helt nye madmarked.

Om vi snakker etablerede eller nye butikker, har vi haft et stort fokus på de digitale medier. Vi har lanceret og drevet profiler på sociale medier samt skabt et stort antal følgere til medierne på relativt kort tid.

National tilstedeværelse på lokalt plan

MediaK er beliggende på Frederiksberg, men dækker hele landet. Vi har hjulpet etablerede MENY-butikker, der har været en del af lokalsamfundet i flere generationer og været med til at promovere helt nye butikker. Her har vi udviklet butikkens visuelle identitet i samarbejde med købmanden og gjort en stor indsats for at sprede det gode budskab om byens helt nye madmarked.

Om vi snakker etablerede eller nye butikker, har vi haft et stort fokus på de digitale medier. Vi har lanceret og drevet profiler på sociale medier samt skabt et stort antal følgere til medierne på relativt kort tid.

Videoer med faglighed for øje 

Hver MENY drives af dedikerede MADarbejdere, der brænder for deres speciale. Frugt- og grøntchefen kan være svær at stoppe, når først samtalen kredser om de friske jordbær, de lige har fået ind. Slagteren kan næsten få tårer i øjnene, når vi spørger ind til bøfferne fra Freygaard.

Den faglige dedikation og stolthed kommer også til udtryk, når kameraet bliver tændt. Videoproduktion har været en essentiel del af vores strategi siden begyndelsen. Dels fordi video er som skabt til sociale medier. Dels fordi mediet virkelig får MADarbejdernes personlighed og faglige stolthed til at skinne.

Når vi producerer video for MENY, gør vi det altid med øje for personlighed og faglighed. Følgerne skal leve sig ind i situationen og føle sig underholdt – ellers er de hurtigt videre. Vi ved, at vi ikke filmer skuespillere, men dedikerede fagfolk, der får lov til at tale om deres passion. Og det er det, videoen skal vise. Det er nemlig det, der får kunderne til at vælge MENY.

Vi er en sæsonbutik med masser af feriegæster – og det stiller særlige krav til vores markedsføring på de sociale medier. MediaK leverer altid professionelt content, som afspejler netop vores lokale butik. Vores kontaktperson er en stjerne, der kender huset og personalet, og det værdsætter vi utroligt højt.

Dorthe Sørensen
Afdelingsansvarlig – SoMe ansvarlig, MENY Vorupør

Differentiering i et konkurrencepræget marked

Vores arbejde tæller alt fra foto- og videoproduktion til tekstarbejde og grafik. Vi har stået for markedsføringen, når nye flagstore butikker skulle åbne og været med, når nye koncepter skulle lanceres og promoveres online som offline.

Ved siden af de digitale projekter har MediaK leveret in-store og outdoor marketing, print, employer branding, undervisning, HR, rådgivning og annoncering.

De lokale sociale medier

Målet med lokal forankring skabes ved at samle kræfterne dér, hvor de fleste mennesker er – på sociale medier. Det content, der udvikles, taler direkte til kundernes behov og følelser.

Vi udvikler content med storytelling for øje, der tager afsæt i butikkens lokale styrker, personlighed, service, kvalitet og troværdighed. Det er med til at bygge en relation mellem kunde og butik.

I MENY Borups Allé er vi meget glade for vores samarbejde gennem mange år med MediaK. Deres all-round evner skaber konstant værdi – fra foto og video til vores sociale medier. Arbejdet med vores vinklub har gennem tiden desuden fået klubbens nyhedsbrev til at blive en solid indtægtskilde for os.

Torben Christensen
Købmand, MENY Borups Allé Food Market

ANNONCERING HVOR KUNDERNE ER

Kampen om pladsen på de sociale medier intensiveres hele tiden, og det ved MENY godt. MediaK har gennem mange år hjulpet MENY med at blive skarpere på deres betalte annoncering. Vi opsætter kampagner med henblik på salg, likes, leads, visninger og branding for butikker i hele landet.

Vi er med i de strategiske overvejelser i opstartsfasen, og den endelige analyse når indsatsen skal opsummeres. Vi står ofte for produktionen af annoncetekster, grafiske elementer samt video og foto.

Kampagnerne kan være af national karakter med et større setup og spend. De kan også være lokale og tage udgangspunkt i de gode historier fra butikkerne. Vi er der både, når nye koncepter skal promoveres, og når fiskemanden har fået årets første stenbiderrogn.

Ved siden af de betalte kampagner på sociale medier, hjælper MediaK også flere butikker med den markedsføring, du ikke ser online. I dag står vi bl.a. for lokalannoncer, butiksbannere, roll-ups, plakater, megaboards og busreklamer.

Vi er et unikt high-end madmekka, og vores indsats på sociale medier skal afspejle den professionalisme og høje kvalitet, der kendetegner vores fysiske butik.
MediaK har budt ind med et stærkt samarbejde og en høj faglig sparring omkring vores strategi. Dermed har vores indsats på de sociale medier og i pressen fasttømret MENY ILLUM i vores gæsters bevidsthed.
MediaK leverer alt, jeg har behov for af opslag, fotos, pressemeddelelser, grafisk layout og ikke mindst nyhedsbreve. Og strategien udmøntes i en unik og skræddersyet løsning, hvor budgettet til boost og aktive indsatser i løbet af året har sikret MENY ILLUM den plads i forbrugernes bevidsthed, vi fortjener.
Poul Cullura


Poul Cullura,
Købmand, MENY ILLUM

VIL DU VÆRE MED I KLUBBEN?

MENY profilerer sig på vin, og lokalt er vi med til at understøtte denne profil. MediaK etablerer og driver flere vinklubber i samarbejde med lokale vinmænd. Vinklubberne fungerer typisk som nyhedsbreve, der udsendes ugentligt, månedligt eller ved særlige lejligheder. Her sætter vi fokus på anbefalinger (der typisk kan bestilles via nyhedsbrevet), nyheder fra vinverdenen, smagninger i butikken og alt det, der handler om vin.

Takket være vores fastlagte strategi i opstartsfasen, indhenter vi et stort antal værdifulde leads ved hjælp af en stærk indsats på sociale medier.

Det er et populært tiltag, da en vinklub fungerer som et direkte led mellem vinmand og kunde, som løbende modtager spændende nyhedsbreve med eksklusive tilbud og nyheder om vin og arrangementer i butikken.

Kampagneudvikling Borups Øllé

Borups Øllé er resultatet af et samarbejde mellem Nørrebro Bryghus og MENY Borups Allé Food Market.

Butikken ønskede at profilere sig lokalt ved at brygge en øl i samarbejde med et velkendt bryggeri. Ved at benytte sig af private label fik butikken mulighed for at få indflydelse på alt fra design af etiketten til smag og valg af navn.

MediaK blev valgt som bureau til brand- og kampagneudvikling, som bl.a. bestod af etikette-design, udvikling af brandnavn, lancering og kommunikation på sociale medier samt et åbningsevent.

Fotografisk historiefortælling

Samarbejdet med MENY rummer en særlig visuel storytelling. I tæt samarbejde med vores fotografer finder butikkerne hele tiden nye måder at fortælle historien om den dedikerede delikatesseleder, den stolte købmand og den glade kassemedarbejder.

Billederne bruges til branding af butikkerne i lokalområdet gennem alt fra brochurer og lokalannoncer til kampagner og digitale medier.

Vi er, kort sagt, rustet med stærke kompetencer til visuel historiefortælling, når der skal formidles historier, som er relevante for lokalsamfundet.

Jeg har arbejdet sammen med MediaK i flere år, og det er et samarbejde, som jeg er rigtig glad for. MediaK har ansvar for vores sociale medier og sørger for, at vores opslag bliver professionelt produceret – med en god balance mellem storytelling og strategisk annoncering. Udover det så er det fantastisk søde og rare mennesker, som tager sig tiden og også har tålmodighed med os købmænd. Vi har travlt i hverdagen, og det er der ikke mange, der forstår, men der har de virkelig fanget os. Jeg kan stærkt anbefale MediaK.

Tim Velic,
Købmand, MENY Toften

Flere cases

3

Hvem: Erhvervshus Sjælland​
Hvad: Foto, Tekst & Video

Vækst i erhvervslivet

Hvem: Radisson Collection
Hvad: SoMe, Annoncering & Video

Influencing København