SoMe, SALG OG SOL

Opgaver:
Tekst

Stats:
Nyhedsbreve: 30
SoMe opslag: 30
Landing pages:: 16
Omsætning: kr. 3,4 mio.

Rejsebureauet Sunweb havde en udfordring: Marketingafdelingen havde akut behov for en dygtig content specialist med ekspertisen og erfaringen til at eksekvere hurtigt og effektivt. Løsningen var et intenst forløb, hvor kunden havde en content-ekspert fra MediaK som en fast del af afdelingen. 

MediaKs primære opgave var at hjælpe Sunweb med at sælge rejser online. Opgaverne bestod i at skrive nyhedsbreve, optimere landingpages og forfatte organiske og betalte SoMe-opslag til Facebook og Instagram. Resultatet: Rejser solgt for over 3,4 millioner kroner på en periode på tre måneder.

E-mail marketing

Sunweb måler bl.a. effektiviteten i antallet af solgte rejser pr. udsendt nyhedsbrev. Her formåede MediaK flere gange at skabe de mest sælgende nyhedsbreve internt på alle koncernens markeder i Belgien, Holland, Spanien, Frankrig og England målt på salg pr. antal tilmeldt til nyhedsbrevet.

Nyhedsbrevene omhandlede både sol- og skiferier, og udfordringen var at skrive såvel kreativt og engagerende som sælgende med et skarpt kommercielt fokus.

SoMe

Sunweb har stor synlighed i mediebilledet, bl.a. grundet adskillige SoMe-kampagner. MediaK leverede content på tværs af emner, men med et skarpt blik for Sunweb’s tone of voice.

Over en kort periode producerede MediaK store mængder content på tværs af Sunwebs digitale platforme. Leverancen var en understregning af vores value proposition om at kunne indgå i et samarbejde som en integreret del af marketingindsatsen.

Hjemmeside

MediaKs content specialist var en væsentlig del af Sunweb’s løbende projekt med at optimere virksomhedens mange landingssider. Vi havde bl.a. ansvaret for landingssiderne med fokus på ”all inclusive”, ”Familieferier” og ”Familiehoteller”.

Opgaven krævede en god forståelse for, hvad der gør en hjemmeside brugervenlig. Der skulle således tages højde for struktur, søgeord og billeder. Eller kort sagt: At sikre, at siden performer godt på Google med alt fra overskrifter og billeder til alt-tags og metabeskrivelser.

“Samarbejdet mellem Sunweb og MediaK var en stor succes, lige fra koordinering til udførelse. I løbet af en 2,5 månedlig periode fungerede teamet fra MediaK som en integreret del af Sunwebs danske content afdeling, der på ugentlig basis leverede skarpe budskaber og materiale, som supporterede både vores nyhedsbreve, sociale medier samt kampagne og partnerindhold. Vi oplevede en stor forståelse og fleksibilitet fra MediaK’s side, både i form af teknisk systemanvendelse, general indlevelse i flere forskellige brand-voices samt markedsføring via flere forskellige kanaler. Fremtidige projektbaserede samarbejder er bestemt en mulighed.”

Dicte Munk Jensen
Content Specialist, Sunweb Group

Flere cases

3

Hvem: Dagrofa
Hvad: Kurser, Rådgivning, Support & Grafik

Udviklende partnerskab

Hvem: Radisson Collection
Hvad: SoMe, Annoncering & Video

Influencing København