Fra idé til handling
Opgaver:
SoMe
Annoncering
Hjemmeside
Grafik
Rådgivning
Academy Copenhagen er fortællingen om, hvordan den gode ide kan resultere i en succesfuld virksomhed. Institutleder og psykoterapeut, Henriette Boysen, drømte om at starte sit eget psykoterapeutiske institut. Drømmen blev til virkelighed i 2022, og MediaK var med fra begyndelsen.
Strategi og rådgivning
Academy Copenhagen tilbyder holdstart to gange om året. Målet er at fylde hvert hold med nye elever. Dette kræver synlighed hos målgruppen, relevant indhold på sociale medier og en hjemmeside, der kan varetage alt det praktiske. Alt dette pakket ind i en ambitiøs strategi.
MediaK er med til at skabe synlighed hos målgruppen. Vi følger potentielle studerende fra starten af beslutningsprocessen, når de første gang bliver eksponeret for en annonce og videre gennem forløbet, inden de i sidste ende tilmelder sig studiestart.
Allerede et år efter åbningen har instituttet fordoblet sit areal for at kunne optage flere studerende. Succesen er ganske enkelt komplet, takket være en stærk strategi, der skaber positiv synlighed for uddannelsen samt for instituttets værdier.
SoMe
Med en fastlagt strategi og et indgående kendskab til markedet har MediaK siden 2022 været med til at fortælle de relevante historier på LinkedIn, Instagram og Facebook. Historierne er mange og forskellige, og der skal både være plads til dem, der viser, hvem og hvad Academy Copenhagen er samt de opslag med mere kommercielle budskaber, som fordele ved uddannelsen og jobmuligheder som psykoteraput. Alle med direkte opfordringer til at tilmelde sig et infomøde.
Betalte kampagner
Det tager tid at konvertere et nyt lead til en ny studerende på instituttet. Købsprocessen er lang, og du skal som køber gøre dig en del overvejelser, inden du tager den endelige beslutning og sender din ansøgning.
Den lange proces skyldes dels, at produktet og uddannelsen er egenbetalt. Dels fordi det er en meget tidskrævende proces at uddanne sig til psykoterapeut (det tager fire år), men i høj grad også fordi, at det kan være en stor livsændring at begynde på et nyt karrierespor.
Synlighed er derfor afgørende, og vi har et stort fokus på betalt annoncering på særligt Facebook og Instagram. Skal Academy Copenhagen være med i overvejelserne hos kommende psykoterapeuter, skal de også være en del af folks bevidsthed – og derfor spiller den betalte annoncering en afgørende rolle i strategien.
Her kan vi være med til at garantere en konstant tilstedeværelse hos målgruppen – det er her, at målgruppen første gang præsenteres for en annonce fra Academy Copenhagen, og det er her, vi løbende opnår synlighed, når de skal tage den endelige beslutning.
Henriette Boysen
Institutleder, Academy Copenhagen
Foto: www.rockmoorfilms.dk
Flere cases
Hvem: MENY
Hvad: SoMe, Foto, Video & Print
Vi holder af MENY
Hvem: Erhvervshus Sjælland
Hvad: Foto, Tekst & Video