Hjælp til erhvervet

Københavns store design hotel Radisson Collection valgte MediaK til at producere en video med iværksætter og influencer Cecilie Lind. Videoens formål var at positionere Radisson som et oplagt valg for den sundhedsbevidste hotelgæst og tiltrække flere bookinger fra ind- og udland.

Forud for selve produktionen stod MediaK for ide- og konceptudvikling, manus og storyboard. Kundeønsket lød på en video der dels kunne benyttes til hotellets skærme – og næsten vigtigere – til en række korte sekvenser, til online marketing på tværs af digitale kanaler.

Selve videoen var en større produktion med filmcrew, professionel lys- og lydsætning, dronekamera og optagelse på flere lokationer i København.

Den endelige film blev klippet til flere forskellige målgrupper, som kunne målrettes på tværs af segmenter og kundeemner til Radisson Collection. Videoen indgik desuden som branding af hotellets og restaurantens faciliteter for besøgende som en naturlig del af en sund livsstil.

MediaK iværksatte efterfølgende en større brandingkampagne på Facebook og Instagram med udgangspunkt i den færdige video. Kampagnen blev eksekveret på både dansk og engelsk, målrettet københavnere og turister i Danmark.

Video

Video

Video

Video

Video

Én video fortæller 90 historier

Produktionen af den fulde video blev udtænkt således, at materialet kunne klippes til adskillige små sekvenser, der hver repræsenterer et fokusområde, som Radisson Collection Royal Copenhagen ville profilere sig på. Med denne strategi kunne der kommunikeres op mod 90 små historier baseret på en video på totalt 8 minutter. Disse videoer blev vist på tværs af 4 forskellige SoMe kanaler for hotellet og restauranten.

Med 90 mindre historier får seerne en sammenhængende fortælling om, at Radisson i København er et perfekt sted for den helse- og fitnessinteresserede, skarpt profileret af Cecilie Lind, som er ekspert og talskvinde på området.Produktionen af den fulde video blev udtænkt således, at materialet kunne klippes til adskillige små sekvenser, der hver repræsenterer et fokusområde, som Radisson Collection Royal Copenhagen ville profilere sig på. Med denne strategi kunne der kommunikeres op mod 90 små historier baseret på en video på totalt 8 minutter. Disse videoer blev vist på tværs af 4 forskellige SoMe kanaler for hotellet og restauranten.

Med 90 mindre historier får seerne en sammenhængende fortælling om, at Radisson i København er et perfekt sted for den helse- og fitnessinteresserede, skarpt profileret af Cecilie Lind, som er ekspert og talskvinde på området.

Social branding

Med udgangspunkt i en fuld video på 8 minutter, iværksatte MediaK en større brandingkampagne. Radisson blev profileret som det oplagte valg for sundhedsbevidste hotelgæster, og formålet var desuden at tiltrække flere bookinger fra ind- og udland. MediaK udviklede og eksekverede en contentplan på tværs af hotellets og restaurantens Facebooksider og Instagramprofiler.

I løbet af perioden blev der publiceret 143 opslag, der hver fortalte små historier om, hvad hotellet og restauranten kan tilbyde den helsebevidste forbruger. Med København som et smukt backdrop, blev der formidlet en effektiv historie på både dansk og engelsk til lokalbefolkningen og byens turister med talskvinde og influencer, Cecilie Lind, som fortæller.

Flere cases

3

Kunde: Eat Happy Sushi
Task: SoMe, Foto & Video

Som en fisk i vandet

Kunde: Erhvervshus Sjælland
Task: Foto & Video

Hjælp til erhvervet