Kompleks rekruttering i et konkurrencepræget marked

Kompleks rekruttering i et konkurrence-præget marked

KUNDE

Kreston CM

OPGAVER
  • SoMe
  • Video

  • Foto

  • Grafik
  • Hjemmeside

  • Rådgivning

PROJECT LEAD

Heidi Collina

På seks måneder gav vores marketingindsats over 40.000 visninger og 100% indfrielse af målsætning med 0,- kroner i annoncebudget.

Revisionsbranchen har i flere år kæmpet med at tiltrække den rette arbejdskraft. Fordomme om lange arbejdsdage og travle deadlines resulterer ofte i, at dygtige revisorer søger mod lignende jobs inden for andre brancher.

Samarbejdet mellem MediaK og Kreston CM, udspringer af ønsket om at profilere Kreston CM som revisionshuset, hvor ord som fritid, familie og trivsel får det personlige regnskab til at gå op og hvor 50+ ikke er din arbejdstid. Gennem en målrettet rekrutteringsindsats skulle det resultere i to nye ansatte inden for et halvt år.

De to nye ansatte blev hurtigt indfriet, og dermed var der dannet grundlag for et samarbejde, der stadig er i fuld vigør. I dag varetager MediaK Kreston CM’s marketing internt og eksternt. Vi varetager revisonshusets LinkedIn strategi, producerer content til SoMe, hjemmeside, håndbøger og meget andet, og har opbygget en helt ny hjemmeside, hvor rekruttering er i højsædet. Se hjemmesiden her.

Arbejdet fortsættes og målet er uændret: At tiltrække og fastholde dygtige revisorer i et marked, hvor kampen om den rette viden og profil hele tiden intensiveres.

En succes-
historie fra LinkedIn

Vil du ramme nye potentielle medarbejdere og samtidig brande din virksomhed? LinkedIn er platformen, der kan få dine drømme og visioner til at gå i opfyldelse.

Det kræver dog et kendskab til din målgruppe, det rigtige content og et godt kendskab til LinkedIns algoritme. Opfylder du The Big Three, kan du nå langt på LinkedIn. Forarbejdet skal også være i orden, og før vi gik all in på Kreston CM’s LinkedIn indsats, skulle der både planlægges, produceres og eksekveres nyt indhold.

Vi indledte samarbejdet med:

  1. en klar kampagnestrategi
  2. en ny landingpage med fokus på rekruttering
  3. en intern workshop med fokus på employer branding
  4. en medarbejderhåndbog til brug af LinkedIn
  5. et fotoshoot til nyt content
  6. et videoshoot til nyt content

Budskaber der skaber resultater

Da vi gik i luften på LinkedIn, blev indholdet mødt af en enorm interesse for store dele af branchen. Der kom hurtigt ansøgninger, og vi kunne se en positiv tendens, når vi udgav billede- og videoindhold med medarbejderne i fokus.

Kampagnen skulle ikke bare motivere relevante kandidater til at ansøge hos Kreston CM – den skulle gøre Kreston CM til en attraktiv arbejdsplads for potentielle ansøgere i alle aldersgrupper.

Under sloganet “50+ er ikke din arbejdstid” blev kampagnen bygget op omkring budskabet om at inkludere alle aldersgrupper. Det handler ikke om din alder, det handler om dine fundamentale egenskaber som revisor, kollega og menneske. Kreston CM vil både uddanne de kommende verdensmestre inden for revisionsbranchen og nyde godt af den erfaring, som revisorer på over 50 år kommer med.

I dag fortsætter arbejdet med at rekruttere nye medarbejdere til Kreston CM’s to kontorer i København og Hørsholm. Vi afvikler foto- og videoshoots to gange årligt, uddanner virksomhedens medarbejdere i at begå sig på sociale medier og sikrer, at Kreston CM forbliver synonym med den helt rigtige dosering af work/life balance. Og som et resultat af, at målsætningen er nået før tid, er der også plads til at fokusere på sekundære KPI’er som fællesskab, faglighed og fastholdelse.

Da vi gik i luften på LinkedIn, blev indholdet mødt af en enorm interesse for store dele af branchen. Der kom hurtigt ansøgninger, og vi kunne se en positiv tendens, når vi udgav billede- og videoindhold med medarbejderne i fokus.

Kampagnen skulle ikke bare motivere relevante kandidater til at ansøge hos Kreston CM – den skulle gøre Kreston CM til en attraktiv arbejdsplads for potentielle ansøgere i alle aldersgrupper.

Under sloganet “50+ er ikke din arbejdstid” blev kampagnen bygget op omkring budskabet om at inkludere alle aldersgrupper. Det handler ikke om din alder, det handler om dine fundamentale egenskaber som revisor, kollega og menneske. Kreston CM vil både uddanne de kommende verdensmestre inden for revisionsbranchen og nyde godt af den erfaring, som revisorer på over 50 år kommer med.

I dag fortsætter arbejdet med at rekruttere nye medarbejdere til Kreston CM’s to kontorer i København og Hørsholm. Vi afvikler foto- og videoshoots to gange årligt, uddanner virksomhedens medarbejdere i at begå sig på sociale medier og sikrer, at Kreston CM forbliver synonym med den helt rigtige dosering af work/life balance. Og som et resultat af, at målsætningen er nået før tid, er der også plads til at fokusere på sekundære KPI’er som fællesskab, faglighed og fastholdelse.

featured cases